woensdag 16 december 2015

Lantaarntjes

Zoals beloofd hier het blogbericht over de leuke lantaarntjes die we afgelopen donderdag op de workshopochtend bij mij thuis hebben gemaakt!


Het extra leuke aan deze lantaarntjes is, dat je ze gewoon dubbel kunt vouwen en in een gewone envelop kunt versturen.
Om een lantaarntje te maken snij je een vel A4 cardstock in de lente door midden. Je hebt nu een vel van 10,5 x 29,8 cm. Daarna Ril je die op 7-14-21 en 28 cm en snij je er 4mm af. Je houdt dan een plakrand van 4 mm over.



Je kunt er met de Stars Framelits of Tree Punch vormen uit stansen/punchen.
Daar plak je dan vellum achter. En die kun je evt weer eerst met witte inkt bestempelen.


Ook kun je net als bij deze witte lantaarn de design vellum uit de winterwonderland serie gebruiken, die is al mooi met goud voor bedrukt.



Deze lantaarntjes kun je helemaal naar eigen smaak verder afwerken, ik heb in de boven hoeken gaatjes geponst om er lint doorheen te rijgen. En ik gebruik de uitgestansden sterren weer als een zelf gemaakte embellishment.

En echt dit is zo leuk om te maken, en natuurlijk nog leuker om te ontvangen!
De volgende keer laat ik jullie het minialbumpje zien die ik voor mijn workshopgasten als kerstkaart gemaakt had!

Groetjes Monique

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten